11.3.2023

KARHUJOTOS 2023 | RESUL:n 39. talvijotos avattu virallisesti

Tervetuloa Ilomantsiin Karhujotokselle

RESUL:n talvijotoksen pääjärjestelyvastuun kantavat Karhujotoksella P-K:n reserviläisyhdistykset. Tapahtumalla alkaa olla maakunnassamme jo perinteitä. Järjestyksessään 39. talvijotos on muutaman vuoden sisään jo kolmas täällä Karjalan laulumailla. Tehtävä pelkästään Ilomantsin yhdistysten vetämäksi katsottiin liian haasteelliseksi ja tarvittiin leveämmät hartiat. Niinpä tämän jotoksen toimijat tulevat ympäri maakuntaamme ja tukea olemme saaneet myös Savon suunnasta. Osa toimijoista on jo niin sanottuja konkareita ja luovat vahvan tuen järjestelyihin. Me paikalliset ”oppaat” pyrimme luomaan onnistuneen ympäristön ja puitteet tapahtuman onnistumiseksi. Iso kiitos Ilomantsin kunnalle saamastamme tuesta saadessamme Parppein Liikuntakeskuksen tilat käyttöömme.

Ilomantsin historian ja nykypäivän kannalta olemme täällä keskellä erittäin mielenkiintoista kokonaisuutta, joka toivottavasti avautuu näiden päivien aikana jotostelijoille mahdollisimman monipuolisesti.

Te jotostelijat teette tämän tapahtumaksi, nauttikaa. Toivomme, että olemme reitti- ja rastisuunnittelussa onnistuneet luomaan kokonaisuuden, joka tuo kaikille sopivasti haastetta. Koulutukselliset tavoitteetkin on pidetty mielessä.

P-K:n reserviläisjärjestöjen ja maanpuolustusjärjestöjen puolesta haluamme kiittää runsaslukuista tukijajoukkoa.

Mielenkiintoista ja turvallista jotosviikonloppua!

Jorma Maksimainen

Jotosjohtaja